Thursday, February 2, 2012

Missing my muchkins

It has only been a couple of days that I sent Harritz and his mummy off to Muar to rejoin his daddy, my brother. Sigh...Ini lah payahnya kalau dah sayang sangat. Dulu dengan Luqman begitu gak...Sampai nangis Mama Long ni takmo lepas Luqman balik Kulai dengan mummy dia. Tapi hari tu masa hantar Harritz, Mama Long tak nangis, knowing that his mummy will be coming to KL every month for work...so I'll get to see munchkin number 2, a.k.a. Harritz.

This is how my life is like since my brothers produced babies.  Becoming an aunt at the age of 41, my life became obsessed with the two little ones. We haven't had babies in 27 since my youngest brother was born.  Last year, we were so blessed to have Luqman and four months later, Harritz.  

My mother took care of my sisters-in-law during their confinement. I have the privilage to see them grow from 1 day young to a couple of months.  They are SOOOOO cute.  My heart leaped at just looking at them. Cair meleleh bila tengok muka 2 orang nihhhhhh. Macam nak pengsan pun ada.

Luqman dah tinggal di Kulai bersama mummy dia, and Harritz & his mummy baru rejoined his daddy on Tuesday 31st Jan yang baru ni. Tinggal la Mak Tok, Tok Ayah and Mama Long kesunyian tanpa suara2 high-pitched itu.  Uncle Su dorang takde rasa apa sangat kot sebab dia asyik gi kerja kerja kerja...sesekali jer tengok muka anak2 saudara yang comel2 belaka tu. Saya la yang sangat sedih bila asyik kena belek gambar2 jer. Nasib baik la gambar2 mereka berdua ada banyak dalam BlackBerry saya dan Facebook. Agaknya kalau gambar2 tu pun tau haus, gambar2 tu akan HAUS ditenung2 oleh saya.  Hujung minggu ini Harritz balik KL...saya tak sabar nak tengok dia, nak peluk cium dan cakap2 dengan dia. Luqman pula saya kena juga tunggu sehingga bulan Mac nanti untuk gigit2 dia.  

Ni dok tulis tentang anak2 buah saya, dah terasa bergenang lak air mata di kelopak mata saya. Lain kali saya tulis lagi tentang anak2 saudara saya yang comel2 belaka ini dan letak gambar2. I miss my nephews!!!


No comments:

Post a Comment